sobota, 9 marca 2013

Czwarta Pralka POLAR (PDG)

PDG385 Aretuza, PDG 585 Gracja, PDG 585C Gracja, PDG 885 Iris

Seria automatycznych pralek bębnowych, produkcji firmy Polar, produkowanych od 1992 do 1997 roku.
Polar PDG 385 "Aretuza"
Polar PDG 385 (starsza wersja)
Polar PDG 585 Gracja
Polar PDG 885 Iris - jedna z pierwszych polskich pralek wysokoobrotowych

Dane techniczne

  • wysokość – 850 mm
  • szerokość – 600 mm
  • głębokość – 590 mm
  • pojemność bębna – 5 kg
  • moc grzejnika – 2000 W
  • ilość obrotów na minutę podczas odwirowania: 350 (potem 400) dla wersji 385, 500 dla wersji 585, 800 dla wersji 885
  • napięcie znamionowe – 220 V

Zmiany konstrukcyjne

Pralki z serii PDG znacznie różniły się od dotychczas produkowanych przez Polar pralek automatycznych. Dokonano kilku zmian obudowy względem modeli PDE i wprowadzono większość nowych podzespołów dotychczas nie stosowanych w polskich pralkach. Pralka PDG 385 Aretuza była poprawioną estetycznie wersją pralki PDE 385. Pralki PDG 585 i 885 posiadały nowe typy programatorów, nową instalację i silnik główny, a pralka PDG 885 posiadała również moduł elektroniczny sterujący obrotami bębna. Pralka PDG 585C była pralką, którą można było podłączyć dodatkowo do ciepłej wody.

Opis programów

Pralka PDG 385 wykonywała cykl prania jak PDE 385. Pralki PDG 585 i PDG 885 wykonywały trzy cykle prania.
  • programy normalne, na które składało się pranie wstępne, pranie zasadnicze, czterokrotne płukanie z dwoma odwirowaniami pośrednimi i odwirowanie końcowe.
  • programy specjalne, na które składało się pranie wstępne, pranie zasadnicze, trzykrotne płukanie, stop z wodą i odwirowanie
  • program "Wełna", na który składało się pranie zasadnicze, trzykrotne płukanie, stop z wodą i odwirowanie

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś również miałam taką pralkę i muszę przyznać, że działała bardzo dobrze. Dziś mam taką jak opisano ją w http://www.jippon.pl/jaka-pralke-ladowana-od-przodu-wybrac/ czyli nowoczesną pralkę ładowaną od przodu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy chodzi o same pralki to moja także niedawno po prostu przestała działać. Na całe szczęście zawiozłam ją do serwisu AGD http://serwisagd.wroclaw.pl/ i jestem bardzo zadowolona, ponieważ została ona naprawiona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie kojarzę czy ja akurat tą pralkę miałem, ale na ten moment dla mnie bardzo ważnym jest to aby mieć sprawną mikrofalówkę. Zresztą znalazłem niedawno w sieci serwis https://serwisagd-technik.pl/naprawa-mikrofalowek-wroclaw/ i myślę, że to będzie najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń